موقعیت جغرافیایی و تقسیم بندی قبرس شمالی

موقعیت جغرافیایی و تقسیم بندی قبرس شمالی

مقدمه

جمهوری قبرس شمالی یک کشور واقع در قاره آسیا و دریای مدیترانه است که با نام های جزیره بهشتی، پارادایس یا مروارید دریای مدیترانه هم شناخته می شود. این کشور درواقع یک جزیره خودمختار است که در قسمت جنوبی کشور ترکیه قرار دارد. این کشور درواقع بخش ترک نشین قبرس محسوب می شود.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کشور، مشترک بودن پایتخت آن با کشور قبرس جنوبی است. درواقع پایتخت این کشور یعنی شهر نیکوزیا تنها پایتخت در دنیا محسوب می شود که بین دو کشور مشترک است. به عبارت دیگر نیکوزیا به دو قسمت، تقسیم بندی شده است که قسمت شمالی آن نیکوزیای شمالی نام دارد. نیکوزیای شمالی که با نام لفکوشای شمالی هم شناخته می شود، چیزی حدود هفتاد هزار نفر جمعیت دارد. می توان گفت فقط ترکیه و تعداد معدودی از کشورهایی که با جمهوری قبرس شمالی تعاملات سیاسی و اقتصادی دارند، استقلال این کشور را پذیرفته اند و آن را به رسمیت می شناسند.

مشخصات جمهوری قبرس شمالی

مساحت کشور قبرس شمالی، سه هزار و سیصد و پنجاه و پنج کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور بر اساس سرشماری که در سال 2011 صورت گرفته است، دویست و نود و چهار هزار و نهصد و شش نفر می باشد. این کشور همواره به عنوان یکی از امن ترین کشورهای دنیا شناخته شده است.

نرخ بیکاری در جمهوری خودمختار قبرس شمالی، چیزی حدود 7.5 درصد می باشد که موجب شده است افراد بسیاری این کشور را به عنوان مقصدی برای مهاجرت انتخاب کنند. از دیگر دلایل توجه مهاجران به این کشور زیبای کوچک، نرخ پایین آمار جرم و جنایت و آب و هوای معتدل آن می باشد. جمهوری قبرس شمالی به دلیل موقعیت جغرافیایی مساعد، آب و هوای خوب و معتدل، سواحل جذاب و دیدنی و امکانات توریستی و تفریحی خوبی که دارد، مقصد مناسبی برای گردشگری و تعطیلات محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *