شرایط مهاجرت تحصیلی دانش آموزان به قبرس شمالی در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم

شرایط مهاجرت تحصیلی دانش آموزان به قبرس شمالی در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم

نظام آموزشی قبرس شمالی با نظام آموزشی آمریکا مشابه است. فرصت‌های تحصیل در این کشور بسیار مناسب است و می‌توانند به عنوان پلی برای ورود به سایر کشورهای معتبر جهان مطرح شوند. فرزندان شما برای تحصیل در مدارس این کشور نیازی به اخذ ویزای قبرس شمالی ندارند. همچنین، هزینه تحصیل و زندگی در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای منطقه، مقرون به صرفه‌تر است.

موسسه مهاجرتی جهان رو مهرآیین دیانا با داشتن بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه مهاجرت به قبرس شمالی و با تخصص در انواع روش‌های تحصیلی، کاری، خرید ملک و غیره، توانسته است بسیاری از علاقمندان را به این کشور هدایت کند. مقاله حاضر به بررسی شرایط تحصیل در مدارس قبرس شمالی، انواع مدارس این کشور، هزینه‌های آن‌ها، مدارک لازم برای اپلای در قبرس شمالی و تمامی اطلاعات موردنیاز در این زمینه می‌پردازد.

انواع مدارس قبرس شمالی در صورتی که فرزندانتان قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارند، باید بدانید که کدام یک از مدارس این منطقه برای آن‌ها مناسب است. مدارس قبرس شمالی به سه دسته مدرسه دولتی، غیرانتفاعی و شبانه‌روزی تقسیم می‌شوند. هر سه نوع مدرسه از سیستم آموزشی قوی و مدرنی برخوردارند. مدارس دولتی در قبرس شمالی از مقطع ابتدایی تا دبیرستان برای افراد مقیم این کشور رایگان و اجباری هستند.

زبان آموزش در مدارس خصوصی انگلیسی و در مدارس دولتی ترکی است. همچنین، زبان فرانسه نیز به عنوان یک زبان خارجی در مدارس قبرس شمالی تدریس می‌شود. سیستم آموزشی در این مدارس تفاوت چندانی ندارد، اما مدارس غیرانتفاعی از دانش‌آموزان هزینه دریافت می‌کنند و امکانات بیشتری را به دانش آموزان ارائه می‌دهند. همچنین، ساعت کلاس‌ها در این مدارس بیشتر است و درس‌های متنوع‌تری علاوه بر دروس اصلی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

تحصیل در مدارس قبرس شمالی بهترین مدارس قبرس شمالی مدارس غیرانتفاعی هزینه‌های ثبت‌نام را از دانش آموزان دریافت می‌کنند. این هزینه‌ها بستگی به سن دانش‌آموز و نوع مدرسه دارد. مؤسسات “غیرانتفاعی” نیز تحت نظارت و تأیید وزارت آموزش و پرورش قبرس شمالی قرار دارند و باید از اصول مربوط به برنامه درسی پایه، ارزشیابی، مسائل انضباطی و استانداردهای معلمان و تدریس پیروی کنند. در مدارس غیرانتفاعی قبرس، زبان تدریس معمولاً انگلیسی است.

کودکان ۵ تا ۱۸ ساله می‌توانند در مدارس قبرس شمالی تحصیل کنند و سپس به دانشگاه بروند. همچنین، مدارس فنی و حرفه‌ای شامل کالج‌های تجاری نیز وجود دارند که در آنها نوجوانان علاقه‌مند به رشته‌های فنی می‌توانند مهارت‌ها و شغل‌های فنی در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، پرستاری، گردشگری و مدیریت هتل را فرا بگیرند.

برای دانش‌آموزان خارجی، مدارس بین‌المللی در قبرس شمالی وجود دارند که به بسیاری از خانواده‌ها در تحصیل فرزندانشان کمک می‌کنند. خانواده‌هایی که به دلایل مختلف مانند کار در قبرس شمالی به این کشور مهاجرت می‌کنند، فرزندانی دارند که نیاز به تحصیل در مدرسه دارند. همچنین، برخی خانواده‌ها تمایل دارند فرزندان خود را در سنین پیش از دانشگاه به کشور دیگری منتقل کنند. به دلیل اینکه مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال نیازمند همراهی قیم است، مدارس بین‌المللی می‌توانند نقش قیمی را برعهده بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *